Η Μάχη του Υδρογόνου και η Αυτοκινητοβιομηχανία του Μέλλοντος

Η Μάχη του Υδρογόνου και η Αυτοκινητοβιομηχανία του Μέλλοντος

Η Toyota εμφανίζεται ως πρωτοπόρος στον τομέα του υδρογόνου, έχοντας κυκλοφορήσει το Mirai, το πρώτο υδρογονοκίνητο μοντέλο στην Ευρώπη, σχεδόν μια δεκαετία πριν. Παράλληλα, η BMW και η Renault προγραμματίζουν την είσοδό τους σε αυτή την αγορά, με την Renault να παρουσιάζει πρόσφατα το νέο Alpine Alpenglow Hy4. Το Alpine πρόκειται για ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο που προβλέπεται να έχει υψηλές σπορ επιδόσεις, εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες του 2.0 λίτρων τετρακύλινδρου τούρμπο κινητήρα του, που αποδίδει 340 ίππους και φτάνει τα 270 χλμ./ώρα.

Το Alpenglow Hy4 είναι εξοπλισμένο με τρεις δεξαμενές των 55 λίτρων, οι οποίες αποθηκεύουν 2,1 κιλά υδρογόνου η καθεμία, με πίεση 700 bar. Η αεροδυναμική του σχεδίαση και η κατασκευή από ανθρακονήματα προσθέτουν στην επιδόση του, αν και οι προκλήσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολλές, ιδίως στο κόστος της υδρογονοκίνησης.

Η Hyundai αποκάλυψε τη δική της προσέγγιση με την τεχνολογία «HTWO Grid», που καλύπτει όλη την αξιακή αλυσίδα του υδρογόνου, από την παραγωγή μέχρι τη μεταφορά και χρήση του. Στοχεύει στην ανάπτυξη υποδομών, ώστε να υπάρχουν αρκετά πρατήρια υδρογόνου στην Ευρώπη έως το 2030, εφοδιάζοντας τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου που μετατρέπουν το υδρογόνο σε ηλεκτρισμό.

Πέρυσι, οι καταναλωτές και οι κατασκευαστές οχημάτων ανησυχούσαν για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, που εξακολουθεί να έχει πολλά να ξεπεράσει. Στην Ελλάδα, η κατάσταση είναι πιο πίσω στην υδρογονοκίνητη τεχνολογία σε σύγκριση με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Ωστόσο, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα έχει ως στόχο τη λειτουργία 26 πρατηρίων έως το 2030, με το πρώτο να αναμένεται μέχρι το τέλος του 2024.

Αναντίρρητα, το υδρογόνο παραμένει μια ακριβή λύση, καθώς η χρήση ενός μεσαίου υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου είναι σχεδόν 14 φορές πιο κοστοβόρα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό. Παράλληλα, οι τεχνολογικοί κολοσσοί, όπως η Bosch, προλέγουν ότι και οι δύο τεχνολογίες, ηλεκτροκίνηση και υδρογόνο, θα αναπτυχθούν παράλληλα και θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών ρύπων, ιδιαίτερα για βαρέα οχήματα και φορτηγά.

Πηγή: tanea.gr

More From Author

Η Χριστιάννα Κατσιέρη θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό Μις Υφήλιος 2024

Η Χριστιάννα Κατσιέρη θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό Μις Υφήλιος 2024