Τη δική της λύση για την ακρίβεια και την παγκόσμια οικονομική κρίση βρήκε μία ομάδα μαθητών από την Επισκοπή Κρήτης δημιουργώντας την εφαρμογή «Agôra». Πρόκειται για μία ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ, που συγκρίνει τις τιμές και ετοιμάζει το καλάθι του καταναλωτή, στην πιο οικονομική τιμή.

Με αυτό τους το εγχείρημα, οι μαθητές του γενικού λυκείου Επισκοπής Κρήτης, κατάφεραν να περάσουν στον τελικό του διαγωνισμού «Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece, για δεύτερη φορά.

«Χαιρόμαστε πάρα πολύ που καταφέραμε να μπούμε στην τελική δεκάδα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Είναι υπέροχο το πώς ένα μικρό σχολείο στην επαρχία κατάφερε να φτάσει ως εδώ», επισημαίνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η διευθύντρια καινοτομίας της Agôra Ελένη Χατζάκη.

Τα συναισθήματα που ένιωσε στη διαδρομή υλοποίησης της αρχικής τους ιδέας περιέγραψε ο διευθυντής οικονομικών Νικόλαος Παπαδόπουλος λέγοντας: «Χαίρομαι πάρα πολύ που βλέπω την ιδέα μας όχι μόνο να εξελίσσεται σε αυτό που φανταζόμασταν αλλά να ξεπερνάει ακόμα και τις δικές μας προσδοκίες. Μάθαμε πως η δημιουργία μιας επιχείρησης είναι κάθε άλλο παρά ουτοπική, χρησιμοποιώντας τη βοήθεια των συνεργατών μας, αλλά και με το πείσμα μας καταφέραμε να φτάσουμε σε ένα σημείο που δεν το είχαμε φανταστεί».

Μαθητές του ΓΕΛ Επισκοπής Κρήτης δημιούργησαν καινοτόμα πλατφόρμα που συγκρίνει τιμές προϊόντων και με ένα κλικ παραδίδει στην πόρτα του καταναλωτή τα φθηνότερα

Τι είναι η «Agôra» και πώς λειτουργεί

Η «Agôra» είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Ο καταναλωτής, όπως εξηγούν οι μαθητές, επιλέγει στην πλατφόρμα τα προϊόντα που επιθυμεί, η Agôra συγκρίνει τις τιμές προϊόντων στις συνεργαζόμενες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ετοιμάζει το καλάθι της νοικοκυράς στην πιο οικονομική τιμή της αγοράς, ενώ το παραδίδει στον χώρο του, όποτε αυτός επιθυμεί.

Μέχρι στιγμής, η ομάδα της «Agôra» έχει υλοποιήσει demo της πλατφόρμας, με σύστημα on-line market και έχει αναπτύξει δίκτυο συνεργασιών με τρεις κορυφαίες ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Μάλιστα έχουν προωθήσει την επιχείρησή τους και στα κοινωνικά δίκτυα με τη συμμετοχή της δημοσιογράφου Αντριάνας Παρασκευοπούλου και τη δημιουργία διαφημιστικού σποτ.

Ο γενικός διευθυντής της «Agôra» Βαγγέλης Μεραμβελιωτάκης εξηγεί πως «χάρη στον νέο θεσμό του JA Greece, αυτόν των Inspirational Mentors, είχαμε την τύχη, την τιμή, να έχουμε στο πλευρό μας την Αντριάνα Παρασκευοπούλου, δημοσιογράφο, παρουσιάστρια κεντρικού δελτίου ειδήσεων ΕΡΤ. Την ευχαριστούμε πάρα πολύ για την τεράστια υποστήριξή της».

Αναφέρει ακόμη πως παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές που ζουν στην επαρχία, μπορούν να διακριθούν αρκεί να το θέλουν. «Ως μαθητές ενός μικρού επαρχιακού σχολείου, του ΓΕΛ Επισκοπής στο Ηράκλειο Κρήτης δεν έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες με άλλους μαθητές της χώρας, παρ’ όλα αυτά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και με αρκετά απολαυστική δουλειά πολλών ωρών, αφοσίωση, συνεργασία και οργάνωση, η ομάδα μας κατάφερε και προκρίθηκε στην τελική δεκάδα του διαγωνισμού καλύτερης εικονικής επιχείρησης 2022. Η πρόκριση μας στην 10αδα δικαιώνει τους κόπους μηνών» σημειώνει.

«Tίποτα δεν είναι ακατόρθωτο»

«Αγορά της καρδιάς μας» χαρακτηρίζει την «Agôra» ο διευθυντής δικτύου συνεργασίας Μιχάλης Εφραίμ Τσαγκαραντωνάκης και σχολιάζοντας τη συνεργασία που αναπτύχθηκε μεταξύ τους, είπε πως οι μαθητές ήρθαν πιο κοντά μεταξύ τους και έμαθαν ένα πολύ σημαντικό πράγμα: ότι «τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο».

Από την πλευρά του, ο Αντρέας Μπούντος, ως διευθυντής επικοινωνίας, που έχει αναλάβει την προώθηση της επιχείρησης, αλλά και τη δημιουργία των σελίδων της, σε πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων επισημαίνει ότι «με πολλή δουλειά και αφοσίωση, καταφέραμε να ανεβάσουμε τα νούμερα αλλά και το engagement των λογαριασμών. Ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία, μάθαμε να συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, σαν μια ομάδα, να συζητάμε μαζί και να διαπραγματευόμαστε σωστά».

«Το πρόγραμμα του JA Greece είναι μια όαση για εμάς», δηλώνει ο εκπαιδευτικός – οικονομολόγος Γιώργος Βουζαξάκης και εξηγεί: «Η στιγμή της σύλληψης και συνδιαμόρφωσης της επιχειρηματικής ιδέας μέσα από ομαδική επεξεργασία είναι μοναδική. Σκεφτείτε μια τάξη με μια ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών να “σπάνε” τα στερεότυπα της αποστήθισης και αναπαραγωγής έτοιμης γνώσης και να “γεννούν” μια νέα ιδέα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές απολαμβάνουμε σίγουρα την διαδικασία παραγωγής και προώθησης του προϊόντος αλλά φυσικά και την τελική φάση του διαγωνισμού. Έχω δει μαθητές να αποκτούν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας και να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους. Έχω δει μαθήτρια να ξεκινάει “φοβισμένη” και ντροπαλή στο πρόγραμμα και στην τελική φάση του διαγωνισμού και την παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας, να καταφέρνει να στέκεται δυναμικά μπροστά σε κριτές και κοινό».

Το Γενικό Λύκειο Επισκοπής Κρήτης, όπως επισημαίνει ο εκπαιδευτικός, είναι ένα μικρό επαρχιακό σχολείο που καταφέρνει με τη δεύτερη συμμετοχή του στο πρόγραμμα του JA να είναι για δεύτερη συνεχόμενη φορά στην τελική δεκάδα του διαγωνισμού. Με μεράκι και δημιουργικότητα, το συγκεκριμένο πρόγραμμα του JA, υλοποιείται με τη βοήθεια του κ. Βουζαξάκη και της φιλολόγου Πηνελόπης Ρασιδάκης. Πέρυσι, με την εικονική επιχείρηση StandbyMe, το συγκεκριμένο σχολείο, κατάφερε να κατακτήσει την 3η θέση πανελλαδικά.

Πηγή φωτογραφιών: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων/κ. Βουζαξάκης

Πηγή: newsbeast.gr