Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο και την εστίαση, οι οποίες είχαν σταθερά αυξήσεις τιμών τα προηγούμενα χρόνια, τώρα αναζητούν τρόπους να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες μέσω εκπτώσεων. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, επιχειρήσεις που πωλούν από έπιπλα μέχρι αθλητικά παπούτσια έχουν αναφέρει μειώσεις τιμών, εν μέρει λόγω της πτώσης της ζήτησης για μη απαραίτητα αγαθά.
Ο πληθωρισμός, που φέτος έχει υποχωρήσει, ωστόσο έχει δημιουργήσει προβλήματα στους καταναλωτές, οι οποίοι αναγκάζονται να ξοδεύουν περισσότερα για βασικά είδη, όπως τροφές και στέγαση. Ενδεικτικά, η IKEA έχει μειώσει τις τιμές των προϊόντων της κατά 10% φέτος, γεγονός που αποτελεί την μεγαλύτερη ετήσια πτώση τιμών στην ιστορία της. Παρά τις μειώσεις, η εταιρεία κατέγραψε πτώση 5,3% στις πωλήσεις.
Από την άλλη πλευρά, η Nike προσπαθεί να προσαρμόσει τις τιμές για να διαχειριστεί το υπερβολικό απόθεμα προϊόντων που δεν πωλούνται αρκετά γρήγορα, με τα έσοδά της να μειώνονται κατά 10% το τελευταίο τρίμηνο. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι υψηλότερες προσφορές περιορίζουν επίσης τα περιθώρια κέρδους της.
Οι αλυσίδες εστιατορίων, όπως η Domino’s Pizza, προσπαθούν κι αυτές να ενισχύσουν τη ζήτηση προσφέροντας ειδικές τιμές και προσφορές. Η Κίνηση αυτή παρατηρείται σε όλο τον τομέα του φαγητού, καθώς η μείωση της πελατείας, κυρίως σε εστιατόρια που προσφέρουν σερβίρισμα, αναγκάζει τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα.
Συνοψίζοντας, οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να προσφέρουν εκπτώσεις και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και τις υψηλότερες τιμές για τα απαραίτητα αγαθά. Πηγή: tanea.gr