Σε λειτουργία από τις 8:30 π.μ. σήμερα, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, η νέα πλατφόρμα id.gov.gr επιτρέπει στους πολίτες να κλείνουν ψηφιακά ραντεβού για έκδοση νέου τύπου ταυτότητας ή την αντικατάστασή της για διάφορους λόγους, όπως λήξη ισχύος, φθορά ή αλλαγές στα προσωπικά στοιχεία. Η υλοποίηση της πλατφόρμας έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και απαιτεί την είσοδο των χρηστών μέσω των κωδικών Taxisnet.
Μέσω της νέας πλατφόρμας, διασφαλίζεται η κατάλληλη χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση κάθε διαδικασίας πριν από την έναρξη της επόμενης. Οι διαθέσιμες ώρες και ημέρες για τα ραντεβού μπορεί να αλλάζουν, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και τους περιορισμούς της Αρχής Έκδοσης.
Αναφορικά με τα βήματα προγραμματισμού, ο πολίτης επιλέγει την Αρχή Έκδοσης με βάση τη μόνιμη ή προσωρινή του διεύθυνση στην Ελλάδα και καθορίζει συγκεκριμένη μέρα και ώρα από τη λίστα που του παρέχεται. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Εάν τα στοιχεία δεν είναι ενημερωμένα, θα χρειαστεί να τα τροποποιήσει είτε επιτόπου είτε με δήλωση.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος, ο πολίτης λαμβάνει email με τις πληροφορίες για το ραντεβού και τα στοιχεία επικοινωνίας της επιλεγμένης Αρχής Έκδοσης. Υπάρχει επίσης δυνατότητα επαναπρογραμματισμού ή ακύρωσης του ραντεβού έως μία (1) ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα. Παράλληλα, ο ενδιαφερόμενος θα δέχεται υπενθυμίσεις μέσω email για το προγραμματισμένο ραντεβού.
Σημαντικό είναι να σημειωθεί ότι σε περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας, οι πολίτες πρέπει να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, ανάλογα με τη διεύθυνση διαμονής τους στην Ελλάδα, προκειμένου να προγραμματίσουν νέο ραντεβού για την έκδοση της ταυτότητας.
Πηγή: tanea.gr