Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου οι εργαζόμενοι στην Ιαπωνία δυσκολεύονται να υποβάλουν την παραίτησή τους, μερικές φορές εξαιτίας της σκληρής πολιτικής των εργοδοτών τους που προάγει την αφοσίωση στην εταιρεία. Αυτό έχει οδηγήσει στην ανάγκη δημιουργίας υπηρεσιών παροχής παραίτησης, που γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, ειδικά στους νεότερους εργαζόμενους.
Η περίπτωση της 25χρονης Μαρί (ψευδώνυμο) είναι ενδεικτική. Καθώς βίωνε εκφοβισμό και απαξιωτική συμπεριφορά από τους προϊσταμένους της, αναγκάστηκε να ζητήσει βοήθεια από την «Momuri», μια εταιρεία που αναλαμβάνει διαδικαστικά ζητήματα παραίτησης, καθώς ο διευθυντής της αρνήθηκε να την αφήσει να φύγει. «Ήταν καθαρός εκφοβισμός», δήλωσε. Οι συνεργάτες αυτής της εταιρείας αναλαμβάνουν την επικοινωνία με τους εργοδότες και ολοκληρώνουν τη διαδικασία μέσα σε 20-30 λεπτά.
Πολλοί εργαζόμενοι που καταφεύγουν σε αυτές τις υπηρεσίες το κάνουν εξαιτίας διαφορετικών λόγων, όπως απλήρωτες υπερωρίες και λεκτική κακοποίηση. Η πυκνότητα των αιτημάτων για παραίτηση έχει αυξηθεί, ειδικά από την Gen Z, η οποία εκφράζει τις ανάγκες της για καλύτερη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, κάτι που επιτάθηκε μετά την εμπειρία της πανδημίας Covid-19.
Σύμφωνα με στοιχεία, το 30% των νέων αποφοίτων αποχωρεί από την εργασία του εντός τριών ετών, και είναι χαρακτηριστικό ότι ένας στους έξι εργαζόμενους χρησιμοποίησε υπηρεσίες παραίτησης το τελευταίο έτος. Δηλαδή, το 41% ζήτησε βοήθεια λόγω εμποδίων από τους εργοδότες, ενώ το 35% αναγνώρισε ότι το εργασιακό τους περιβάλλον δεν τους επέτρεπε να εκφράσουν την πρόθεσή τους να παραιτηθούν.
Η χρόνια έλλειψη εργατικού δυναμικού και η υπογεννητικότητα στην Ιαπωνία έχουν οδηγήσει τους εργοδότες να είναι πιο αποφασισμένοι να κρατήσουν το προσωπικό τους, μερικές φορές μέσω εκφοβισμού. Πολλοί προϊστάμενοι βλέπουν την παραίτηση ως προσωπική προσβολή και οι αντιδράσεις τους ποικίλλουν, με κάποιους να δείχνουν μεταμέλεια, ενώ άλλοι αντιδρούν με επιθετικότητα.
Η αναδυόμενη αγορά υπηρεσιών παραίτησης δείχνει τη μεταβολή της αντίληψης των νέων εργαζομένων στην Ιαπωνία, οι οποίοι πλέον δίνουν προτεραιότητα στην ψυχική τους ευημερία και την ποιότητα ζωής τους. Αυτή η τάση υποδηλώνει μία νέα εποχή για τα εργασιακά πρότυπα στις χώρες της Ασίας.
Πηγή: tanea.gr