Η Ανάπτυξη της Κατανάλωσης Βιολογικών Προϊόντων στην Ελλάδα και η Προσκόλληση στις Τιμές

Η Ανάπτυξη της Κατανάλωσης Βιολογικών Προϊόντων στην Ελλάδα και η Προσκόλληση στις Τιμές

Μέσα στην τελευταία εικοσαετία, η κατανάλωση βιολογικών προϊόντων από τους Έλληνες παρουσίασε αύξηση, φθάνοντας σχεδόν 66 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, από μόλις 10 εκατ. ευρώ το 2004. Παρά τη στήριξη αυτή, οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν χαμηλά στην κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ευρώπη, με μόλις 6 ευρώ ανά άτομο. Αυτή η θέση τους ενδέχεται να συγκριθεί με τους Δανούς, οι οποίοι καταναλώνουν κατά κεφαλήν 365 ευρώ σε βιολογικά προϊόντα, ξοδεύοντας πάνω από 1 ευρώ καθημερινά.

Αν και η γνώση για τα βιολογικά προϊόντα έχει ξεπεράσει τη σφαίρα των «πολυτελειών» και η πλειονότητα των καταναλωτών κατανοεί γιατί είναι πιο ακριβά από τα συμβατικά, η τιμή παραμένει ανασταλτικός παράγοντας στην επιλογή τους. Το ποσοστό των βιολογικών προϊόντων στην κατανάλωση φαγητού από τους Έλληνες αυξήθηκε από 2% το 2002 σε 4% το 2003, ωστόσο σήμερα δεν υπερβαίνει το 6%-10% ανάλογα με την κατηγορία προϊόντων, μια ανάπτυξη που δεν είναι καθόλου ικανοποιητική, εν μέρει λόγω της οικονομικής κρίσης.

Στα καταστήματα του οργανωμένου εμπορίου, οι Έλληνες βρίσκουν πάνω από 5.000 κωδικούς βιολογικών προϊόντων, όπως φρέσκα φρούτα, λαχανικά, κρέας και γαλακτοκομικά. Παρά τη μεγάλη ποικιλία, η συμμετοχή τους στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή. Επιπλέον, η καλή ποιότητα των συμβατικών προϊόντων ενδέχεται να οδηγεί τους καταναλωτές να προτιμούν τις πιο προσιτές τιμές.

Σύμφωνα με τροφοδοτικούς παράγοντες του οργανωμένου λιανεμπορίου, ακόμη και με τη μείωση της διαφοράς τιμής, τα βιολογικά προϊόντα παραμένουν ακριβά σε πολλές περιπτώσεις, με κάποια να κοστίζουν πάνω από 50% περισσότερα. Για παράδειγμα, ένα καλάθι 10 προϊόντων βιολογικής προέλευσης κοστίζει 58,74 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο συμβατικό 36,43 ευρώ, μια διαφορά που αποτρέπει πολλούς καταναλωτές από το να επιλέγουν βιολογικά.

Προσπάθειες για την αύξηση της κατανάλωσης περιλαμβάνουν την εμπλουτισμένη γκάμα προϊόντων στα ράφια, συμπεριλαμβανομένων βιολογικών ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι άνθρωποι της αγοράς διαβλέπουν ότι οι καταναλωτές σημειώνουν προτίμηση για την τιμή. Η στήριξη των βιολογικών προϊόντων στο μέλλον θεωρείται πιθανή και οι λιανέμποροι πιστεύουν ότι η κατανάλωση θα αυξηθεί εάν οι τιμές μειωθούν περαιτέρω.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι 8 στους 10 Έλληνες γνωρίζουν την έννοια των βιολογικών προϊόντων και εκφράζουν προτίμηση, ενώ η πλειονότητα θεωρεί ότι η τιμή τους είναι ανασταλτική. Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari τον Φεβρουάριο του 2024, μόνο τρεις στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για βιολογικά τρόφιμα.

Πηγή: tanea.gr

More From Author

Ενίσχυση της Ρωσίας με Στρατιώτες από τη Βόρεια Κορέα στην Ουκρανία

Ενίσχυση της Ρωσίας με Στρατιώτες από τη Βόρεια Κορέα στην Ουκρανία

Η Ελλάδα στην Ανάκαμψη χωρίς Ευημερία για τον Λαό

Η Ελλάδα στην Ανάκαμψη χωρίς Ευημερία για τον Λαό