Στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) Αττικής, έχουν συσσωρευτεί 85.000 αναπάντητα αιτήματα, προκαλώντας καθυστερήσεις σε πολλές φορολογικές υποθέσεις για εβδομάδες ή και μήνες. Καθημερινά υποβάλλονται περίπου 2.000 αιτήματα, όμως η πλειονότητα των φορολογουμένων και των λογιστών αναγκάζεται να περιμένει και να χάνει προθεσμίες, όπως για δημόσιους διαγωνισμούς και επιδόματα, λόγω της έλλειψης επαρκούς υποδοχής και αρκετού προσωπικού.
Οι διηγήσεις ανθρώπων που επισκέπτονται το ΚΕΦΟΔΕ αντλούν από την καθημερινή τους εμπειρία. Για παράδειγμα, ο Βαγγέλης Δ. περιμένει 10 ημέρες για την έγκριση της αίτησης του σχετικά με ένα τέλος χαρτοσήμου 43 ευρώ, ενώ η Σοφία Β. αναμένει 15 ημέρες για μια απλή αλλαγή έδρας. Αντίστοιχα, ο λογιστής Χάρης Σ. έχει υποβάλει πέραν του Ιουλίου αίτημα που αφορά νομικό πρόσωπο και ακόμα είναι αδιάβαστο.
Το ΚΕΦΟΔΕ, που λειτουργεί ως η νέα υπερ-Εφορία, προέκυψε από τη συγχώνευση 26 εφοριών της Αττικής και την μεταφορά αρμοδιοτήτων από τις παραδοσιακές ΔΟΥ. Η κατάργηση των ΔΟΥ έχει επιφέρει αλλαγές στη διαδικασία εξυπηρέτησης των φορολογουμένων, οι οποίοι πρέπει να απευθύνονται μόνο στο Κέντρο για τις υποθέσεις τους. Αν και κατά την είσοδό τους οι φορολογούμενοι λαμβάνουν αριθμό προτεραιότητας και προχωρούν σε αυτόματη διαδικασία, πολλές φορές οι απαντήσεις αργούν ασυνήθιστα.
Η κατάσταση φαίνεται να μην έχει βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου. Ο λογιστής Κώστας Κ. λέει ότι, εάν το αίτημα είναι απλό, μπορεί να τακτοποιηθεί άμεσα, αλλά σε περισσότερες περιπτώσεις η προώθηση σε άλλο υπάλληλο καθυστερεί την επίλυση. Ο Λεωνίδας Κ. μοιράζεται την εμπειρία του σχετικά με την πολύπλοκη διαδικασία του αιτήματος διακοπής εργασιών, όπου αναγκάστηκε να επισκεφθεί αρκετές φορές διαφορετικές υπηρεσίες πριν λάβει απαντήσεις.
Το ΚΕΦΟΔΕ εκφράζει ακόμα πολλές αρρυθμίες, αν και φάνηκε ότι το περασμένο καλοκαίρι οι φορολογούμενοι είχαν μεγαλύτερη υπομονή. Σημαντικές καθυστερήσεις και αδυναμία εξυπηρέτησης συνθέτουν το σκηνικό που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, καταδεικνύοντας την ανάγκη για αναδιοργάνωση και βελτίωση της λειτουργίας του νέου φορολογικού κέντρου.
Πηγή: tanea.gr