Τις ημέρες και ώρες που καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα στον δρόμο αποτυπώνουν τα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct για το 2021. Οι πληροφορίες από τα ασφαλισμένα οχήματα αναδεικνύουν επίσης τις σημαντικότερες αιτίες για τα ατυχήματα αυτά αλλά καταρρίπτουν και έναν μύθο.

Ας δούμε στη συνέχεια πότε και για ποιους λόγους είναι πιο πιθανό να τρακάρει κανείς.

Ποιες μέρες είναι πιο επικίνδυνες

Σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα η Παρασκευή είναι η πιο επικίνδυνη ημέρα. Με πολύ μικρή διαφορά ακολουθούν Δευτέρα και Τετάρτη – αντικειμενικά χάλια μέρες για να μείνεις στον δρόμο. Τις Κυριακές, που οι δρόμοι δεν γεμίζουν από εργαζόμενους και μαθητές, τα πράγματα είναι σίγουρα καλύτερα.

Όποιος κυκλοφορεί καθημερινά ξέρει ήδη πως το πρωί και το απόγευμα μετακινείται ταυτόχρονα με χιλιάδες άλλους ανθρώπους που κάνουν ακριβώς ότι και ο ίδιος: πηγαίνουν και γυρίζουν από τη δουλειά τους. Έτσι, είναι ίσως αναμενόμενο που τα περισσότερα ατυχήματα καταγράφονται αθροιστικά από τις 9 έως τις 5.

Ποιες ώρες συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα;

Αν και συνήθως είναι οι μεγάλες διαδρομές και τα ταξίδια, που μας ανησυχούν περισσότερο, τελικά στις μικρές και καθημερινές διαδρομές είναι που θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Οι μικρές αποστάσεις είναι και οι πιο επικίνδυνες

Γιατί, όπως δείχνουν τα στοιχεία, τέσσερα στα δέκα ατυχήματα γίνονται σε απόσταση μόλις 2,5 χιλιομέτρων από το σπίτι του οδηγού. Εκείνες τις ώρες ο οδηγός είναι πιθανόν να έχει το μυαλό του να φτάσει γρήγορα στη δουλειά, να είναι κουρασμένος ή αγουροξυπνημένος και γι’ αυτό και προκαλούνται συχνότερα ατυχήματα.

Στη θετική πλευρά του πράγματος, διαπιστώνεται ότι τα περισσότερα τρακαρίσματα είναι μικρά, ελαφριά, με μικροζημιές και γρατζουνιές… τα λεγόμενα μικροτρακαρίσματα.

Μικροτρακαρίσματα: ο πιο συχνός τύπος ατυχημάτων

Τρία στα δέκα οφείλονται σε πρόσκρουση με σταθμευμένο όχημα, ένα στα τέσσερα σε κίνηση όπισθεν. Η μη τήρηση αποστάσεων είναι η αιτία για ένα στα πέντε ατυχήματα και είναι κάτι που οι περισσότεροι οδηγοί έχουν δει με τα μάτια τους ή έχουν ζήσει και οι ίδιοι. 

Από τη στιγμή που πρόκειται για μικροατυχήματα, αυτό σημαίνει, πρώτα και βασικά, πως δεν κόστισαν ή δεν σημάδεψαν ανθρώπινες ζωές. Και έπειτα, πως μπορούμε με μικρές διορθωτικές κινήσεις να μην τα αφήσουμε να χαλάσουν και τόσο πολύ την ημέρα ή τη διάθεση.

Τηλεφωνική καταγραφή ατυχήματος

Πέρα από το στενάχωρο του πράγματος, ακόμη και το πιο μικρό τρακάρισμα απαιτεί στη συνέχεια μία χρονοβόρα διαδικασία. Πρώτα θα έρθει η Φροντίδα Ατυχήματος, ο άνθρωπος, δηλαδή, που θα βγάλει φωτογραφίες και θα συμπληρώσει τη δήλωση ατυχήματος. Και μετά ο οδηγός θα πρέπει να περιμένει όχι ώρες αλλά ημέρες για διαδικαστικά θέματα, να ανοίξει ο φάκελος, να βρει συνεργείο, να πάει πραγματογνώμονας στο συνεργείο, να αποδεχθεί την ευθύνη η άλλη ασφαλιστική κ.ό.κ.

Η Hellas Direct πιστεύει πως πολλά από αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Όχι μόνο επειδή με την πανδημία του κορονοϊού δεν υπάρχει λόγος για επιπλέον αχρείαστες επαφές, αλλά επειδή είναι κρίμα να υπάρχουν τόσα τεχνολογικά μέσα και οι εμπλεκόμενοι να κάθονται στον δρόμο να περιμένουν, κυρίως εξαιτίας μιας παρεξήγησης. Και με την εξαιρετικά γρήγορη διαχείριση ζημιών, η Hellas Direct προσφέρει ακριβώς αυτό σε όσους έχουν ασφάλεια αυτοκινήτου: άμεση λύση, με σωστή καθοδήγηση και απόλυτη αξιοπιστία.

Η παρεξήγηση έχει να κάνει με τη Φροντίδα Ατυχήματος και το ότι, όπως λίγοι φαίνεται να γνωρίζουν, δεν είναι πραγματογνωμοσύνη. Ο άνθρωπος που θα έρθει, τις περισσότερες φορές δεν είναι καν εργαζόμενος της εκάστοτε ασφαλιστικής, είναι εξωτερικός συνεργάτης. Δεν αποφαίνεται ευθύνη ούτε παίρνει θέση. Η δουλειά του περιγράφεται με τη λέξη καταγραφή, αυτό κάνει και ναι, έχουμε όλοι συναντήσει τέτοιους εργαζόμενους που κάνουν τη δουλειά τους πολύ καλά. Γιατί ξέρουν τι να γράψουν και τι φωτογραφίες να τραβήξουν.

Γι’ αυτό και, στην περίπτωση μικροτρακαρίσματος, η Hellas Direct δίνει στους ασφαλισμένους της, εφόσον το επιθυμούν, τη δυνατότητα να κάνουν τηλεφωνική καταγραφή και να φύγουν από το σημείο μέσα σε λίγα λεπτά. Με την καθοδήγηση της 24ωρης γραμμής για ζημιές, ο οδηγός μπορεί να κάνει τη δήλωση ατυχήματος τηλεφωνικά, συμπληρώνοντας ακριβώς τα ίδια στοιχεία που θα συμπλήρωνε και η Φροντίδα Ατυχήματος. Στη συνέχεια, και πάλι με λεπτομερή καθοδήγηση, μπορεί να βγάλει τις απαραίτητες φωτογραφίες, αυτές ακριβώς που θα έβγαζε και η Φροντίδα Ατυχήματος, και να τις στείλει στην ασφαλιστική. Ο φάκελος έχει ήδη ανοίξει και ο οδηγός είναι ελεύθερος να φύγει.

Διαδικασίες και συνεργεία

Η γρήγορη διαχείριση ζημιών δεν περιορίζεται στην τηλεφωνική καταγραφή αλλά καλύπτει κάθε πτυχή μέχρι το κλείσιμο της ζημιάς και την επισκευή ή την αποζημίωση. Στην Hellas Direct πιστεύουν πολύ στη δύναμη της τεχνολογίας και ξέρουν πως μπορεί να γίνει πολύ αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια καλών επαγγελματιών. Έτσι, επένδυσαν στη διασύνδεση, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με πάνω από 2.000 συνεργεία σε όλη την Ελλάδα. Όλες οι διαδικασίες, από τις επικοινωνίες μέχρι την ανταλλαγή εγγράφων και την τελική πληρωμή, γίνονται ηλεκτρονικά, κάτι που μειώνει σημαντικά τους χρόνους απόκρισης.

Ταυτόχρονα όμως επένδυσαν και στη διαμόρφωση πολύ ικανής in-house ομάδας car experts, που μπορούν να πάρουν γρήγορες και αξιόπιστες αποφάσεις. Η γνώση και η εμπειρία τους είναι «ατού» για το τελικό – και σωστό- κλείσιμο κάθε ζημιάς, με ακρίβεια και ταχύτητα.

Με αυτές τις υποδομές και τις διαδικασίες, η Hellas Direct καταφέρνει να κλείνει μία στις δύο ζημιές σε μία μέρα. Σε περιπτώσεις μικρών και ξεκάθαρων ατυχημάτων, το αυτοκίνητο μπορεί να πάει στο συνεργείο την ίδια μέρα. Αν πρόκειται για ζημιά όπως θραύση κρυστάλλων, μπορεί να πάει στα συνεργαζόμενα συνεργεία όχι την ίδια μέρα, αλλά την ίδια ώρα.

Μπορούν αυτοί οι χρόνοι να περιοριστούν κι άλλο; Στην Hellas Direct εργάζονται ήδη σε αυτή την κατεύθυνση, ανεβάζοντας συνολικά τον πήχη στον κλάδο. Αν μπορεί να κλείσει μια ζημιά σε μια μέρα, γιατί να μένει κάποιος στα παλιά;

Πηγή: newsbeast.gr