Ερευνητές παρατήρησαν ότι οι παίκτες βιντεοπαιχνιδιών σημειώνουν υψηλότερες επιδόσεις σε τομείς όπως η μνήμη, η προσοχή και ο συλλογισμός σε σύγκριση με όσους δεν ασχολούνται με αυτά. Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στη διαδικτυακή πύλη PsyArXiv, οι gamers που αφιερώνουν πέντε ή περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως σε ένα είδος παιχνιδιού έχουν γνωστικές επιδόσεις που αντιστοιχούν σε άτομα 13,7 χρόνια νεότερα από εκείνους που δεν παίζουν. Αντίθετα, όσοι παίζουν λιγότερο από πέντε ώρες την εβδομάδα παρουσιάζουν επιδόσεις αντίστοιχες με άτομα 5,2 χρόνια νεότερα.
Η έρευνα, που θα παρουσιαστεί στις 19 Οκτωβρίου στο Μουσείο Επιστήμης και Βιομηχανίας του Μάντσεστερ, εντυπωσιάζει με το γεγονός ότι η μέτρια άσκηση, η οποία συνιστάται από το εθνικό σύστημα υγείας της Αγγλίας (NHS), δεν αποδείχθηκε ότι βελτιώνει τις γνωστικές ικανότητες. Αν και η άσκηση μπορεί να ενισχύσει την ψυχική υγεία, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχει σχέση με τη βελτίωση της μνήμης ή των δεξιοτήτων σκέψης.
Στην έρευνα συμμετείχαν 1.000 ενήλικες ηλικίας 18 έως 87 ετών, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με την υγεία τους και να συμμετάσχουν σε τεστ εγκεφάλου. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν επίσης να δηλώσουν τον μέσο όρο ωρών που αφιέρωναν σε βιντεοπαιχνίδια το τελευταίο έτος. Τα είδη των παιχνιδιών που περιλαμβάνονταν ήταν ποικίλα, όπως παιχνίδια στρατηγικής και δράσης.
Ο καθηγητής Adrian Owen, νευροεπιστήμονας από το Πανεπιστήμιο Western του Καναδά, τόνισε ωστόσο ότι όσοι δεν ικανοποιούσαν τις συστάσεις του NHS για άσκηση είχαν διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη και 1,5 φορά περισσότερες πιθανότητες για γενικευμένη αγχώδη διαταραχή. Έχει παρατηρηθεί ότι τα παιχνίδια που παίζουν οι τακτικοί gamers είναι συχνά στρατηγικά και ελκυστικά, ενισχύοντας την οπτική προσοχή και τη ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών.
Ο καθηγητής αναγνώρισε ότι η έκπληξη σχετικά με την άσκηση οφείλεται στο ότι η επιστημονική κοινότητα έχει προτείνει τη μέτρια άσκηση ως μέσο βελτίωσης της νόησης. Έτσι, υπογράμμισε πως οι μελλοντικές έρευνες θα μπορούσαν να επικεντρωθούν στο πώς οι δραστηριότητες που προάγουν μία υγιή γνωστική γήρανση μπορούν να διαμορφωθούν.
Πηγή: tanea.gr